Chevrolet Corvette C4 2019-06-24T12:56:17+00:00

Chevrolet Corvette C4

Az én  kisautóm története lépésről lépésre

Régi vágyam vált valóra amikor átvettem álmaim igazi amerikai sportkocsiját egy Chevrolet Corvette C4 Cabriot. 2018 nyár vége felé jó barátom segítségével találtam egy amerikai licitoldalon.
A licitet megnyertem, év végén már a műhelyünkben állt ez a gyönyörűség ami a sportkocsikhoz nem méltó zöld színben “tündökölt”.
Autókárpitosként rengeteg autócsodával találkoztam,. de nekem mindig is a Corvette volt a szívem csücske. A felujítást 2019 januárjában kezdtük, aranykezű karosszériás barátom műhelyében. Az autóban 91.000 mérfőld az alapjárata álomszerű:
A motorháztetőn és a lökösön két kisebb sérülést kellet eltüntetni a fényezés kőrben mindenhol gyári volt.
A Corvettekre jellemző karosszéria hézag hibákat is orvosolni kellet. Először az autó belsejét kaptuk szét, hogy amíg a karosszérián dolgoznak mi is tudjunk a kárpitos munkával haladni, ami extra nehéz mert egy szabad percünk sincs nemhogy saját autón dolgozzunk.
A műszerfal az a “Istenkém kérlek ne már” kategóriába esett. Ez egy külön cikket érdemelne, tulajdonképpen felrobbant a felső héj leszakadt a helyéről, eldeformálódott és a légzsák betörte a szélvédőt.
A meglepi akkor ért minket amikor kivettük. A műszerfal hátulja a légzsáktól a szélrózsa minden irányába szétrepedt, aranykezű barátom vakarta is a fejét rendesen..
A műszerfal és a kormány légzsákokat a licit megnyerése után nem sokkal megrendeltem, mert már csak hajóval küldik repülőn nem. Mire megérkeztek a műszerfalat rendbe hoztuk kb. egy tonna üvegszál segítségével csak próba és a fotó kedvéért tettük vissza a helyére.
Fényezéshez megkezdtük a kocsi szétszerelését, gondosan minden csavart jelöltünk és dobozoltunk.
Közben az autó teljes nagy szervizt kapott, minden folyadék, görgő, ékszíjj, gyertya stb. stb. cserélve lett. A futómű hibátlan volt.
És jöjjön végre aminek jönnie kell elkezdtük végre az autóm kárpitozását,, fekete alcantara és fekete  nappabőrrel akartam dolgozni  piros és fekete cérnával varrva. Piros cérnával hímezve.Az ülésekkel kezdtük..

Aztán az ajtókárpitokkal folytattuk, próbáltuk egyedivé varázsolni hogy minél különlegesebb belső legyen a végeredmény.

Közben a fényezőm is serénykedett, az ő tanácsára rendeltem a licit megnyerése után a legjobb alapozót  amit kifejezetten üvegszálas kocsikhoz való. A kocsim lakk fekete színben fog majd pompázni karcálló lakkal  fújva.
A gyári kerekeket
Ezekre az eredeti japán maya felnikre fogom lecserélni.
Ma 2019 június 03 van, jelenleg itt tartunk, mindenképpen nézzen vissza később mert a munka haladtával folytatom a cikket és töltöm fel a képeket!
Csak az ülésekkel lettünk kész, idő hiányában az autóm kárpitozásával számottevően nem tudtunk haladni, pedig nagyon kéne, mert a fényezőm teszi a dolgát rendesen. Tervem az  hogy mire ő végez mi is elkészülünk a teljes belső kárpitozással. Sajnos simán benne van a pakliban hogy lesznek csúszások, fontosabbak az ügyfeleink mint egy saját hobbi autó.
De nézzük a dolgok jó oldalát, a fényezés egyszerűen lenyűgöző. Két napja telefonált a fényező cimborám  h nézzek rá az autóra, amikor hívott pont egy ügyfélnek adtunk át autóját, komplett belső kárpitozás volt a feladat.
Miután  az átadás megtörtént ügyfelünk még a műhely előtt az autójában pakolászott én már ezerrel nyomtam a gázt és rohantam a fényezőmhöz. Ahogy beléptem a fényezőkamrába az állam konkrétan  leeset…a hideg rázott és minden rosszat elfelejtettem ami a Corvette  felújítása alatt ért.
Hat réteg lakkot kapott az autó és a végső polírozás még hátra van!! “Nagyítóval” néztem végig a kasztnit egy porszemcsét se találtam. Tökéletes munka, hangsúlyozom hogy az autó még NINCS polírozva!!
Ma 2019 június 21. van nézzen vissza mert a cikket folytatom!

Összes kép az autóról

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás